V případech, kdy dojde na základě vládního nařízení k uzavření MŠ, tedy k zákazu osobní přítomnosti dětí v MŠ, poskytuje mateřská škola vzdělávání distančním způsobem dětem, pro které je předškolní vzdělávání povinné.
Distanční výuka je založena na komunikaci učitele a rodičů, doplněné o občasný přímý kontakt učitele s dítětem. Učitelé předávají jednou týdně prostřednictvím domluvené komunikační platformy (mail, web MŠ) či papírovou formou rodičům tipy na aktivity tematicky zaměřené i inspirativní, vhodné pro domácí prostředí.
Vzdělání probíhá v souladu s RVP PV a ŠVP školy.
Aktivity pro děti v posledním povinném roce předškolního vzdělávání jsou cíleny na systematickou přípravu na vzdělávání v základní škole a jsou na základě deficitních oblastí školní připravenosti konkrétního dítěte individualizovány tak, aby co nejlépe odpovídaly jeho potřebám.
Oblasti vývoje dítěte, kterým se distanční forma vzdělávání věnuje:
- jemná motorika, grafomotorika,
- zrakové vnímání,
- prostorová orientace, orientace v čase,
- základní matematické představy,
- řeč, myšlení,
- sluchové vnímání,
- pracovní návyky (koncentrace pozornosti, smysl pro povinnost aj.)
Inspirace z webu
ČT edu
Zábavná vzdělávací videa pro předškoláky – ČT edu – Česká televize (ceskatelevize.cz)
Kouzelná školka
Kouzelná školka — Pořady — Déčko — Česká televize (ceskatelevize.cz)